Targetowanie reklamy

Oznacza emisję reklam tylko do wybranych użytkowników – tych, którzy spełniają zdefiniowane kryteria. Technologia Smart+, z której korzystamy, pozwala na targetowanie reklamy na wszystkich stronach należących do sieci Digital Contact.

Dostępne rodzaje targetowania

  • Godziny dnia (day parting)
  • Dni tygodnia
  • Limit emisji (capping)
  • Geolokalizacja (geotargeting)
  • Systemy operacyjne
  • Intencje zakupowe
  • Retargeting

Godziny dnia (day parting)

Umożliwiają wybranie przez reklamodawcę określonej części dnia, w której jego reklama będzie emitowana – tak, aby w odpowiednim czasie dotrzeć do określonej grupy osób. Dzięki temu narzędziu można zsynchronizować działania reklamowe w internecie z przekazem radiowym i promocją telewizyjną. Godziny dnia gwarantują też skuteczne wykorzystanie kreacji zawierających przekaz związany z wybranymi porami dnia czy nocy.

Dni tygodnia

Określają dni, w jakich wyświetla się reklama. Ma to kolosalne znaczenie, bowiem częstotliwość oglądania konkretnych stron w internecie zmienia się właśnie w zależności od dni tygodnia – w weekendy skraca się czas spędzony na stronach biznesowych, a wydłuża ten poświęcony na portale rozrywkowe i e-commerce. Dzięki opcji „dni tygodnia” możesz zdecydować, kiedy Twoją reklamę zobaczą wybrane grupy użytkowników.

Limit emisji (capping)

Capping oznacza ograniczenie emisji reklamy (jednej lub wszystkich jej form) do wybranego użytkownika w określonym czasie (może to być dzień, tydzień albo cała kampania).

Geolokalizacja (geotargeting)

Umożliwia wyświetlanie reklam w zależności od miejsca, z którego użytkownik łączy się z internetem. System rozpoznaje użytkownika na podstawie adresu IP jego komputera i dobiera reklamy według kryterium geograficznego (kraju, województwa czy miasta). Dzięki temu można na przykład emitować reklamę tylko do mieszkańców jednego miasta albo do użytkowników wchodzących na stronę z zagranicy.

Systemy operacyjne

To emisja reklamy skierowanej do użytkowników konkretnych systemów operacyjnych. Opcja ta wykorzystywana jest głównie do budowy oferty reklamowej dla użytkowników systemów mobilnych (iPhone, iPad, Android etc.).

Intencje zakupowe

Produkt, którego istotą są tzw. profile behawioralne. Powstają one na bazie informacji gromadzonych np. przez porównywarki cenowe czy porównywarki ofert finansowych. Dzięki nim można skierować reklamę do osób faktycznie zainteresowanych konkretnymi produktami i ofertami.

Retargeting

Umożliwia emisję reklamy skierowanej do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę klienta lub wykonali na niej konkretną czynność (weszli na stronę, pobrali cennik, wybrali określony produkt czy dokonali zakupu).